Wednesday 28 March 2012

ကြ်န္ေတာ္နွင့္ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းအင္တာဗ်ဴး ( 2010 - August )





၁။ စာေရးတယ္ဆိုတာ အႏုပညာလား၊ အတတ္ပညာလား...ဆရာအေနနဲ႔ဘယ္လိုထင္ျမင္ပါသလဲ။

          တကယ္ေတာ့ စာေရးတယ္ဆိုတာ အတတ္ပညာနဲ႔ အနုပညာကို အခ်ိဳးအစားညီစြာေပါင္းစပ္ထားတာပဲ ။
ဘယ္စာေရးသူမဆို စာေရးသက္နုစဥ္အစပိုင္းကာလေတြမွာ အနုပညာပါရမီကိုအားကိုးျပီး ေရးသားဖန္တီးေလ့
ရွိၾကတယ္ ။ တြင္းထြက္ဆိုတဲ့သေဘာက ေရရွည္မွာ ကုန္ခမ္းသြားတတ္တာေၾကာင့္ တစ္ဘ၀လံုး
စာေရးဖို႔အတြက္က်ေတာ့ ၀မ္းစာကအေရးၾကီးလာျပီ ။ အတတ္ပညာလည္းပါလာရျပီေပါ့ ။
ပါရမီသက္ကုန္သြားတဲ့အခါ ပညာသက္နဲ႔ဆက္တက္ရမယ္ ။

၂။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက “စာေကာင္းေရးခ်င္ရင္ စိတ္ေကာင္းေမြးရမယ္” လို႔ ဆံုးမတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ 
ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာ့အျမင္ကို ေျပာပါ။

       ဆရာေဇာ္ဂ်ီေျပာတာမွန္ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ရိုးရိုးစိတ္ေကာင္းရွိရံုနဲ႔မျပီးေသးဘူး။စိတ္ေကာင္းဆိုရာမွာ
အမွန္တရားကိုလည္း ခ်စ္တတ္ရမယ္။ ကုိယ္နဲ႔ အေတြးအျမင္ အယူအဆမတူညီ သူေတြကိုလည္း
သေဘာထားႀကီးေပးႏိုင္ရမယ္။ အမ်ားျပည္သူအတြက္ တရားမွ်တတဲ့ဘက္က ရပ္တည္ေပးရဲရမယ္။
သူရဲေကာင္းတိုင္းကို (ရန္သူ၊ မိတ္ေဆြမေရြး) ေလးစားတတ္ရမယ္။ မိမိရဲ႔အတၱစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့
ဘယ္လိုအဓမၼမႈကိုမဆို ရွက္တတ္ရမယ္။ ဒါေတြဟာ စိတ္ ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းရွိသူေတြရဲ႔
ယဥ္ေက်းတဲ့အျပဳအမူေတြပဲ မဟုတ္လား။ ဒါမွလည္း စာေကာင္းေတြ ေရးနိုင္မွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့
ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႔စကားကို အဲဒီလုိပဲ သံုးသပ္မိပါတယ္။


၃။ လူတိုင္းဘာျဖစ္လို႔ စာေရးဆရာမျဖစ္ႏိုင္ၾကတာလဲ။ လူမွာဗီဇနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္... ဘယ္ဟာက 
ပိုအေရးႀကီးပါသလဲ။

လူတိုင္းမျဖစ္တာ စာေရးဆရာမွမဟုတ္ဘူး။ နာမည္ေက်ာ္ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ အဆိုေတာ္ေတြ၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊
သမၼတ....စသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ကမၻာအဆင့္အားကစားသမားေတြ၊ သိပၸံပညာရွင္ေတြ၊
(GM)အဆင့္ စစ္တုရင္သမားေတြ....အစရွိတာေတြလည္း လူတိုင္းမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ လူတစ္ေယာက္မွာ
နိမ့္က်တဲ့ဘ၀ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျမင့္မားတဲ့ဘ၀ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွိလာခဲ့ၿပီဆိုရင္ အဲဒီလူရဲ႔ ပင္ကိုယ္ဗီဇေၾကာင့္ေရာ
ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕႔ လႈံ႔ေဆာ္မႈေၾကာင့္ပါ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးနဲ႔ဆိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔လူေတြအတြက္ ပင္ကိုယ္ဗီဇ
ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားၿပီး တခ်ိဳ႔လူေတြအတြက္ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႔ လံႈ႔ေဆာ္မႈက ပိုမိုရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားေနတတ္ပါတယ္။
ဒါပဲကြာျခားတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။

၄။ စာေရးဆရာေတြဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးစံုနဲ႔ စာေရးတတ္ၾကတယ္။ ဆရာအေနနဲ႔ေရာ 
ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ စာေရးပါသလဲ။

   စာေရးသူေတြဟာ ရည္ရြက္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စာေရးတတ္ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႔က လူထုကို
သူတို႕႔ရဲ႔အေတြးအေခၚသစ္ေတြ၊ အယူအဆသစ္ေတြကို ျဖန္႔ေ၀ခ်င္လို႔ (တစ္နည္း) message ေပးခ်င္လို႔၊
တခ်ိဳ႔က ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခ်င္လို႔၊ တခ်ိဳ႔က ပိုက္ဆံလိုခ်င္လို႔၊ တခ်ိဳ႔က လူေတြကို သူတို႔ ဘယ္ေလာက္
တတ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုေတာ္ေၾကာင္းေတြေျပာၿပီး သူတို႔ရဲ႔ ၾသဇာကိုထူေထာင္ခ်င္လို႔၊ တခ်ိဳ႔ကလည္း သူတို႔ရဲ႔
အႏုပညာအရည္အေသြးကို ျပသခ်င္လို႔....(စသျဖင့္) မ်ိဳးစံုရွိၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့
ရိုးသားစြာေျပာရရင္ ဇာတ္ေၾကာင္းပါတဲ့ ပံု၀တၳဳေလးေတြေျပာျပၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖမႈေပးခ်င္လို႔ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔
စား၀တ္ေနေရးကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ ေငြစေၾကးစေလးေတြရခ်င္တာရယ္၊ စာဖတ္သူေတြကို အသိဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့
လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို တည္ေဆာက္ ၾကေစခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္ စာေတြေရးျဖစ္ေနတာပါ။ အဲ....တစ္ခါတေလ
ဘယ္လိုမွမေရးဘဲ မေနႏိုင္လို႔ အပ်င္းေျပ ေလွ်ာက္ေရးမိတာေတြလည္း ပါတာေပါ့ ေလ။

 ၅။ စာအုပ္စာေပဟာ တစ္လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တကယ္လို႔ရွိခဲ့ရင္ ေျပာျပေပးပါ။

  စာအုပ္စာေပဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမး္ရွိတယ္ဆိုတာ
တက္က်မ္းစာအုပ္ေတြမွာ ပါေလ့ရွိတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳးပဲ။ စာအုပ္တစ္အုပ္ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔
ဘ၀ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါ့မလား။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူတစ္ေယာက္မွာ
အသိဥာဏ္ကသာ ပိုအေရးႀကီးတယ္လို႔ ထင္တယ္။ တကယ္လို႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ေၾကာင့္
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီလူရဲ႔ စုပ္ယူမွတ္သားႏိုင္တဲ့
အင္အားႀကီးမားမႈနဲ႔ သိမႈကို ခ်ဲ႔ထြင္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ျမင့္မားမႈေၾကာင့္ပါပဲ။

 ၆။ စာႀကီ။ေပႀကီးနဲ႔ စာေကာင္းေပမြန္ ဘယ္လိုကြဲျပားမႈ ရွိပါသလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ဟာက 
ပိုၿပီးတန္ဖိုးရွိေစပါသလဲ။

စာႀကီးေပႀကီးဆိုတာ လူေတြကိုဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးေပးဖို႔ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးကားကားနဲ႔
ဥပဓိရုပ္ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ ရွိတဲ့စာအုပ္ႀကီးေတြေပါ့။ စာေကာင္းေပမြန္ဆိုတာကေတာ့ အႏွစ္သာရအားျဖင့္
လူေတြစိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း ရွိလာေအာင္မြန္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးရွိတဲ့ လမ္းညႊန္စာအုပ္မ်ိဳးပါပဲ။
အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးဟာ အေရးႀကီးတဲ့ တန္ဖိုးကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီႏွစ္ခုမွာ တစ္ခုခုက
တန္ဖိုးပိုရွိတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ရေလာက္ေအာင္ေတာ့ မမိုက္မဲေသးပါဘူး။


၇။ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ဆိုတာ ဘာကိုေခၚတာပါလဲ။ ရွင္းျပေပးပါ

 ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးရဲ႔အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားတဲ့
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိပါတယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ သိပ္အေရးႀကီးတာေပါ့။
ကမၻာေပၚမွာ ရွိရွိသမွ် ႏိုင္ငံတိုင္းမွာေပၚလစီအားျဖင့္ သူတို႔ရဲ႔ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာ ကို
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ရွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔လည္း တိုင္းျပည္က
လူငယ္ေတြကို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိေစခ်င္ပါတယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဆိုတာနဲ႕႔ ပတ္သက္လို႔ အေမရိကန္သမၼတ
အိုဘားမားေျပာတဲ့စကားတစ္ခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်မိတယ္။ အခုကၽြန္ေတာ္က အဲဒါကိုပဲ
ကၽြန္ေတာ္လက္ခံ ထားတဲ့ ခံယူခ်က္အေနနဲ႔ တဆင့္ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ပါတယ္။ အိုဘားမားက
ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ “မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုတာကို တစ္ခုတည္းေသာ  တိုင္းျပည္၊ 
တစ္ေယာက္တည္းေသာ ေခါင္းေဆာင္၊ တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ မူ၀ါဒ အေပၚမွာ သစၥာေစာင့္သိရမယ္ဆိုတဲ့ 
အဓိပာယ္မ်ိဳးဖြင့္ဆိုလို႔မရပါဘူး...”တဲ့။ သူဆိုလိုတဲ့ေနာက္ဆက္တြဲအဓိပာယ္က အရမ္းက်ယ္၀န္းတယ္။
ငါ့ႏိုင္ငံ၊ ငါ့လူမ်ိဳးဆိုတာေတြကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ကမၻာ့လူသားမ်ိဳးႏြယ္ဆိုတဲ့အဆင့္အထိ ေျပာသြားတာ...ဒါဟာ
သူ႔ရဲ႔ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ဥာဏ္အျမင္ကို ျပသရာလည္းေရာက္ပါတယ္။

 ၈။ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ဘယ္လိုကြာျခားသလဲ။ ဆရာက ႏိုင္ငံေရးစိတ္ရွိသူလား။

 အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ႏိုင္ငံေရးဟာ တူသလိုနဲ႔မတူဘူး။ မတူသလိုနဲ႔လည္း တူေနျပန္တယ္။ အမ်ိဳးသားေရးက
သပ္သပ္၊ ႏိုင္ငံေရးက သပ္သပ္ ခြဲျခားၿပီးေျပာဖို႔ ခက္လွပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီႏွစ္ခုကိုတြဲၿပီး
အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး (National Politics) လို႔ ေျပာလာၾကတယ္။ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ ရိုးရိုးႏိုင္ငံေရးသမား(Politician) ေတြထက္ တစ္ဆင့္ပိုျမင့္တဲ့ ႏိုင္ငံျပဳ သုခမိန္ (Statesman) ေတြကသာ လုပ္တာလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။တၿပိဳင္တည္းမွာပဲ ဟစ္တလာလို အာဏာရွင္ေတြကလည္း
 သူတို႔ကိုယ္သူတို႔အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးလို႔ ေၾကြးေက်ာ္ၾကတာပဲ။ တခ်ိဳ႔ႏိုင္ငံေတြမွာ အမ်ိဳးသားေရးဆိုၿပီး
လူနည္းစုအခြင့္အေရးေတြ၊ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ဖိႏွိပ္ခံေနရတာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာလည္း တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳး ေပါင္းစံု စုေပါင္းေနထိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံဆိုေတာ့
ဒါမ်ိဳးေတြမျဖစ္ေအာင္ အထူးသတိခ်ပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးလို႕႔ ေၾကြးေက်ာ္ၿပီး အျမင္က်ဥ္း
အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီ (Narrow Nationalism) ျဖစ္သြားတတ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ႏိုင္ငံေရးကို အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ႏိုင္ငံေရးစိတ္က ကၽြန္ေတာ္မွ
မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလံုး ႏိုင္ငံေရးစိတ္ရွိရမွာ....။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ႔အဆင့္အျမင့္ဆံုး အေဆာက္အအံုပဲ။ ဒါကိုေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖို႔ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးမွာ
တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္။

၉။ အာဏာ၊ အသျပာ၊ ၾသဇာ....သံုးခုထဲက ႏွစ္သက္ရာတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ေပးပါ။

  ဒီကေန႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အာဏာ၊ အသျပာ၊ ၾသဇာ....သံုးခုစလံုးဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္စုဖြဲ႔ထားတဲ့
ကြန္ယက္ေတြပဲ။ အဲဒီ သံုးမ်ိဳးစလံုးဟာ ပါ၀ါ(Power) ကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့
ပါ၀ါရွိတာကို သေဘာက်ပါတယ္။

၁၀။ ဆရာကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါ နာမည္တစ္လံုး က်န္ရစ္ခဲ့ဖို႔ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ခဲ့မလဲ။

  နာမည္တစ္လံုးက်န္ရစ္ခဲ့ဖို႔ဆိုတာ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာနဲ႔ လုပ္လို႔ရပါ့မလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္
သံသယရွိတယ္။ လူတစ္ေယာက္ အသက္ရွင္ေနစဥ္ ကာလမွာ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့အရာေတြဟာ
သူကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါ သူ႔သမိုင္း ျဖစ္လာတာပဲ။ ေကာင္းေသာသမိုင္းနဲ႔ မေကာင္းေသာ
သမိုင္းဆိုတာေတာ့ ကြာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ လက္ငင္းေရးလို႔ မရပါဘူး။    ။

No comments:

Post a Comment